دست کم گرفتن کرونا، بازگشت روزهای سخت

این روزها که قدری از تب کرونا در استان فارس کاسته شده و شهرها یکی پس از دیگری آبی می‌شوند تا کارکنان بهداشت و درمان در بیمارستان‌های این استان و شیراز نفسی تازه کنند، هر گونه آسان‌گیری و عادی‌انگاری شرایط و دست کم گرفتن کرونا بازگشت به روزهای قرمز و سخت را به دنبال دارد. 

مطبوعات فارس/ براساس آخرین رنگ ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ۳۶ شهرستان فارس ۲۶ شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۱۰ شهرستان استان فارس در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا هستند و هیچ کدام از شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز قرار ندارند.

از بیست و هفتم دی‌ماه ۹۹ شهرستان‌های لارستان، گراش، اوز، کازرون، کوه‌چنار، جهرم، خفر، خرم‌بید، پاسارگاد و ممسنی در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های فارس در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

دورهمی‌های خانوادگی و مسافرت‌ها، مهمترین عامل افزایش موارد ابتلا در فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، شنبه در دویست و چهل و هفتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ که در این دانشگاه برگزار شد، هشدار داد: دورهمی‌های خانوادگی، تجمع‌ها و مسافرت‌ها موجب افرایش آمار ابتلای افراد به بیماری کووید۱۹ شده است.

مهرزاد لطفی، با بیان اینکه کاهش آمار در برخی نقاط استان فارس نباید سبب عادی پنداری این بحران شود، تاکید کرد: مردم نباید روزهای سخت و طاقت فرسای خانواده‌های داغدار و کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا را فراموش کنند.

وی، از مردم خواست با جدی گرفتن رعایت اصول بهداشتی، از خسارت‌های ناشی از موج بعدی این بحران جلوگیری کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست بیان داشت: از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز(بیست و هفتم دی ماه ۹۹) در استان فارس، بیش از ۵۸۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار، به شیوه‌های تست PCR و تست سریع تهیه که از این تعداد، ۱۶۴ هزار و ۸۸۳ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

عبدالرسول همتی افزود: هم اکنون ۵۱۵ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان قرار دارند.

او اضافه کرد: با جان باختن چهار هم استانی دیگر در روز گذشته( بیست و ششم دی ماه ۹۹) مجموع آمار جانباختگان این بیماری در استان فارس به سه هزار و ۸۷ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به افزایش آمار ابتلا، فوت و بستری در استان‌های همجوار و برخی از استان‌های شمالی کشور، بر لزوم عزم جدی همگان برای رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و از مردم خواست همچنان استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی، تجمع‌ها، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند تا شاهد کاهش آمار مبتلایان در این استان باشیم.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات