مهندس سلطانی در جمع خبرنگاران:

سرمایه گذاری شرکت مخابرات ایران در زیرساخت های مخابراتی در دوران کرونا چهار برابر سالهای گذشته بوده است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران سرمایه گذاری ها و اقدامات انجام گرفته در شرکت مخابرات ایران در دوران کرونا را جهادی عنوان کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری در این برهه چهار برابر سالهای گذشته بوده است.

پایگاه خبری مطبوعات فارس به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه آذربایجان غربی، مهندس سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در جریان سفر خود به آذربایجان غربی با حضور در جمع خبرنگاران محلی و نمایندگان خبرگزاری های کشوری به سئوالات متعدد آنان پاسخ داد.

وی با اشاره به ادامه روند پرشتاب و جهادی توسعه صنعت در ایران پس از آغاز دوران کرونا گفت: معمولا شرکت های مخابراتی در جهان با توجه به نیاز مشتریان برنامه ریزی لازم را برای توسعه انجام میدهند و پس از آغاز اپیدمی کرونا و نیاز هرچه بیشتر مردم به اینترنت باند پهن، شرکت مخابرات ایران شاهد هجوم بی سابقه ای به سمت استفاده از امکانات مخابراتی شد.

مهندس سلطانی تاکید کرد:با این حجم از نیاز ما مجبور بودیم سرمایه گذاری بی سابقه ای در صنعت مخابرات انجام دهیم و خوشبختانه توانستیم توسعه قابل توجهی در بخش سیار و ثابت داشته باشیم، میزان سرمایه گذاری دو سال اخیر از نظر رقم یک رشد چهار برابری در مقایسه با سالهای قبل داشته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص میزان آمادگی زیرساخت های شرکت مخابرات ایران برای مقابله با حملات سایبری تاکید کرد: شرکت مخابرات به علت این سیاست های پیشگیرانه و کاملا حرفه ای و آینده نگرانه یکی از امن ترین شبکه های اختصاصی کشور بوده و شرکت هایی که امنیت شبکه برای آن ها اهمیت دارد، از بستر مخابرات ایران برای فعالیت های خود استفاده می کنند.

مهندس سلطانی همچنین با اشاره به روابط حسنه شرکت مخابرات ایران با دولت و وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: جلسات بسیار خوبی با دولت و وزیر محترم ارتباطات داشته ایم، خوشبختانه نگاه بسیار سازنده و حرفه ای به صنعت مخابرات در وزیر وجود دارد.

وی افزود: چشم انداز و راهبرد های تبیین شده توسط وزیر ارتباطات بسیار نوآورانه و حرفه ای است و ما به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی کشور امادگی خود را برای همسو بودن با این برنامه ها را اعلام میداریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه درآمد شرکت مخابرات با نرخ تورم سازگار نیست، گفت: طی ۱۲ سال گذشته قیمت ارز تقریبا ۳۰ برابر شده و هزینه‌های ریالی شرکت مخابرات نیز بیش از ۱۵ برابر افزایش یافته است ولی تعرفه‌های این شرکت ثابت مانده است.

مهندس سلطانی ادامه داد: متاسفانه بخش ثابت بسیار پرهزینه و عملا با روند فعلی توسعه آن بسیار کند است، توسعه زیرساخت ارتباطات ثابت مهم است و در دنیا استفاده از باند پهن روی شبکه ثابت ۷۰ درصد و سیار ۳۰درصد است که در کشور ما این موضوع برعکس است چون به این موضوع در سال‌های قبل کم توجهی شده است‌.

وی ادامه داد: طی ۱۲ سال گذشته درآمدهای این شرکت بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.
مهندس سلطانی گفت: تا ۴ سال آینده ۸۰ درصد جمعیت به فیبر نوری دسترسی خواهند داشت، اما با این میزان درآمد تحقق این شاخصه کمی سخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان گفت: بر اساس آمار USO از ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار که برای اتصال به شبکه ارتباطات کشور هدف گذاری شده بود، تقریبا ۵ هزار روستا باقی مانده، یعنی قریب به اتفاق این روستاها از طریق شرکت های مختلف به اینترنت متصل شده اند.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر تمرکز شرکت مخابرات ایران بیشتر بر روی افزایش کیفیت خدمات و بهینه سازی آن است.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات