رودخانه تنگ‌براق اقلید قربانی گرفت

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید گفت: یک جوان در رودخانه تنگ براق از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان غرق شد و جان باخت. 

مطبوعات فارس/ مسعود جوکار، افزود: با دریافت گزارش یک مورد غرق شدگی به مرکز پیام اورژانس در منطقه تنگ براق، آمبولانس امداد پایگاه سده به محل اعزام شد.


وی ادامه داد: با رسیدن پرسنل اورژانس و با توجه به نداشتن علائم حیاتی، بلافاصله عملیات احیا بر روی فرد غرق شده که جوان ۲۳ ساله ای بود شروع شد و هنگام انتقال به مرکز درمان بستر سده نیز ادامه یافت ولی متاسفانه موفقیت آمیز نبود و این جوان فوت کرد.


جوکار افزود: از علاقه مندان شنا در مناطق ممنوعه تنگ براق می خواهیم به دلیل بالا بودن سطح آب و داشتن موج در این رودخانه از شنا کردن جداً پرهیز کنند.


تفرجگاه تنگ براق، با آبشار و طبیعت زیبا، پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور است و برای حفظ جان بازدید کنندگان نیاز جدی به ایمن سازی دارد.


شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

پیش از این، روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس‌، آمار اختصاصی از جانباختگان حوادث غرق‌شدگی دراین استان در اختیار ایرنا قرار داد که نشان از کاهش نسبی تلفات این حوادث طی دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.


بنا بر این آمار، طی فروردین ۱۳۹۹ تعداد ۱۳ نفر در اثر غرق شدگی در استان فارس جان باختند اما این آمار با کاهش ۴۶ درصدی در فروردین ۱۴۰۰ به هفت نفر کاهش یافت.


در اردیبهشت ۱۳۹۹ نیز ۱۲ نفر در فارس غرق شدند که این آمار در اردیبهشت‌ماه امسال، هشت نفر بود و کاهش ۳۳ درصدی را نشان داد.


شاید بخشی از کاهش آمار جانباختگان غرق‌شدگی در استان فارس متاثر از کاهش حدود ۶۰ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل باشد و کاسته شدن از حجم آب تالاب‌ها و رودخانه‌ها به نوبه خود عاملی پیشگیرانه در بروز حوادث غرق شدگی تلقی شود.


هرچند آمار گویای روند کاهشی جانباختگان غرق شدگی است اما باید با اطلاع‌رسانی و هوشیاری بیشتر، مانع از دست رفتن جان‌های شیرین در بستر ناآگاهی و بی‌توجهی شد.

برچسب ها :
 
از   0   رای
0

عکس های خبر

نظرات